JBC KLEDIJ TE KOOP IN DUITSE GALERIA KAUFHOF

De Belgische kledingketen JBC versterkt haar positie in de Duitse markt door een strategische samenwerking met de warenhuisketen Galeria Kaufhof. Vanaf 8 september zal de Besties-kindercollectie van JBC te koop zijn in de 99 Kaufhof-winkels in Duitsland en vanaf eind september wordt ook de volledige kindercollectie van JBC beschikbaar op het online platform van de Duitse keten.

De samenwerking met Galeria Kaufhof verbreedt, in combinatie met de JBC-winkels in Noordrijn-Westfalen en Rijnland-Palts en de Duitse webshop van JBC, de bestaande verkoop- en distributiekanalen van het merk in Duitsland en zorgt ervoor dat de JBC-kindercollectie voor alle Duitse gezinnen gemakkelijker bereikbaar wordt.

"We hebben in Galeria Kaufhof een partner gevonden met wie we onze uitbreidingsplannen op de Duitse markt kunnen verderzetten en daar zijn we blij om", zegt Bart Claes, CEO van JBC. "Het aanbod van Galeria Kaufhof staat op geen enkele manier in concurrentie met onze eigen winkels. Integendeel: onze eigen winkels liggen vrij geconcentreerd in Duitsland, en met de samenwerking met Galeria Kaufhof verbreden we de huidige distributiekanalen. We zijn ervan overtuigd dat Galeria Kaufhof de partner bij uitstek vormt om de bekendheid van het merk JBC verder te verhogen op de Duitse markt."

Ook bij Galeria Kaufhof zijn ze enthousiast over de samenwerking met een van de grootste Belgische kledingretailers. "We zijn verheugd dat JBC ons assortiment vanaf 8 september verrijkt, waardoor wij onze klanten een brede selectie van modieuze, comfortabele, maar ook eerlijke en betaalbare kinderkledij van het Belgische merk kunnen aanbieden”, zegt Thomas Eckstein, Category Manager voor kinderkledij bij Galeria Kaufhof.

Niet enkel in Duitsland, maar ook in België breidt JBC haar activiteiten verder uit. Recentelijk nog opende de kledingketen twee nieuwe winkels in Heist-op-den-Berg en Hannut. “We zijn zeer tevreden dat we kunnen blijven investeren in nieuwe winkels. Wij geloven ook echt in het samenspel van online en offline kanalen. De vestiging in Heist werd volledig volgens ons nieuw concept ingericht en krijgt in september een Pienter Pashok, een digitaal systeem dat de meest voorkomende paskamerfrustraties oplost en klanten toelaat efficiënt de hulp in te roepen van een van onze winkelmedewerkers”, licht Bart Claes toe.

Jacinta De Deckere

Consultant, Ketchum

Katrien Vangrunderbeeck

Internal Communication Officer, JBC

Persberichten in je mailbox

Over JBC

JBC werd in 1975 opgericht door Jean-Baptiste Claes en is een familiebedrijf pur sang dat vandaag zij aan zij geleid wordt door Bart en Ann Claes. Met haar sterke positie op het middensegment heeft JBC oog voor alle leden van het gezin en elk budget. Het bedrijf heeft als doel de laatste modetrends te vertalen in betaalbare, kwaliteitsvolle kleding die duurzaam wordt geproduceerd. Het bedrijf heeft een sterke omnichannel-aanpak en behaalde in 2016 een omzet van 240 miljoen euro (incl. btw). Een ambitie die resulteert in collecties met een lokale insteek en respect voor mens en milieu. JBC is sinds 1 april 2015 lid van Fair Wear Foundation en is bovendien de eerste Belgische retailer die het Bangladesh Veiligheidsakkoord heeft ondertekend. Claes Retail Group (CRG), de overkoepelende holding boven JBC en Mayerline, telt meer dan 1500 medewerkers (direct en indirect) en bezit zo’n 210 winkels in België, Duitsland en Luxemburg, waarvan 146 JBC-winkels en 64 Mayerline-winkels. CRG behaalde in 2016 een omzet van 287 miljoen euro (incl. btw) en Mayerline tekende een omzet van 47 miljoen euro (incl. btw) op.